Toegevoegde waarde van een chauffeur

Nederland is een echte prestatiemaatschappij. Een maatschappij waarin tijd kostbaar is en efficiëntie hoog in het vaandel staat. Geven we hier eigenlijk wel gehoor aan? Het antwoord is, als we het zwart-wit bekijken, heel simpel: Nee. We zijn er, als het om reistijd gaat, niet bewust genoeg mee bezig.

We staan met zijn allen massaal in de file te wachten, terwijl onze kostbare tijd aan ons voorbij tikt. Zonder pardon stappen we in de auto en rijden we 200 kilometer voor een anderhalf uur durende afspraak, om vervolgens weer door te rijden naar de volgende. In deze kostbare tijd waarin we zelf aan het rijden zijn, zijn we beperkt in ons werk. Het enige wat we kunnen doen is handsfree telefoontjes aannemen. En zelfs dan beperken we ons, want we kunnen de nodige documenten of de agenda er niet even bij pakken om het gesprek tot een goed einde te brengen.

Voordelen

Als we het hebben over die kostbare tijd die we nu aan reizen kwijt zijn, kan een chauffeur de uitweg bieden. U levert hiermee nergens op in.
Stel dat u een functie bekleed, waarbij u klanten bezoekt en u de bron van inkomsten voor een bedrijf bent. Dit zijn vaak commerciële functies. In zo’n geval is een goede voorbereiding van een (sales) gesprek erg van belang en dan kunt u uw reistijd bijzonder goed gebruiken. Enerzijds kunt u zich voorbereiden op uw meeting, anderzijds heeft het autorijden uw energielevel niet omlaag gebracht en kunt u deze afspraak met de volle concentratie ingaan met een hogere kans op slagen.

Andere benefits

We hebben het alleen nog maar over de commerciële voordelen gehad. Maar er zijn nog meer voordelen te noemen bij het inschakelen van een chauffeur. Neem bijvoorbeeld uw status. Men ziet het hebben van een chauffeur vaak als luxe dienst en koppelt dat onbewust snel aan een hoge functie binnen een bedrijf. Daarnaast vinden sommige mensen dat je daarmee je werk serieus neemt, omdat je geen tijd wilt verspillen.
Over uw veiligheid nog maar niet te spreken..Uit onderzoek van de SWOV (het nationaal wetenschappelijk instituut voor verkeersveiligheidsonderzoek) is gebleken dat 10 tot 15% van de ernstige verkeersongelukken in Nederland gebeuren door vermoeidheid bij de bestuurder. Dat is dus meer dan 1 op de 10 verkeersongevallen! Daarmee houden de cijfers nog niet op. In Nederland blijkt namelijk dat 1 op de 20 bestuurders slaperig rijdt. Het is dus belangrijk om iemand achter het stuur te hebben die wél alert is en zich wél 100% kan focussen op het verkeer.

Wat kost het mij?

Een chauffeur hoeft niet veel te kosten. Een goede chauffeur verdient zich uiteindelijk ook terug! Als we nu even het voorbeeld van dat sales gesprek pakken. Stel u heeft een bedrijf dat zich begeeft op de business-to-business markt. Het gaat hierbij vaak om wat grotere bedragen dan op de consumentenmarkt. U bent een commerciële medewerker en u werkt zo’n 8 uur op een dag waar u verschillende sales afspraken heeft. Ruim gerekend kost een chauffeur dan tweehonderd euro waarmee u uw kans van slagen bij een sales gesprek vergroot. Op een project wat misschien €20.000 euro oplevert zal dit dus geen grote investering zijn.

Het hoeft niet perse een commercieel beroep te zijn, waarvoor een chauffeur nuttig kan zijn. Neem bijvoorbeeld advocaten, psychologen of andere functies waarbij ze veel dossiers moet doorspitten voor ze bij hun afspraak aankomen.
Advocaten kosten gemiddeld tussen de 100 en 200 euro per uur. Stel zij moeten een uur rijden naar een client of zitting. In zo’n geval kan een chauffeur al uit. 2 x 1 uur rijden is €200 euro wat de advocaat aan kostbare tijd kwijt is. Een chauffeur bij ons kost inclusief de wachttijd tijdens de afspraak van de advocaat van 2 uur slechts €100 euro. Een advocaat verdient dit gewoon terug door tijdens de rit aan het werk te zijn voor een bepaald dossier en zo kan hij of zij de uren declareren bij de client.

 

#WorkSmarter!